spis treści
wystaw ZA DARMO samochód na aukcji
Najczęściej czytane
ZAPISZ SIĘ
DO BIDLETTERA
Co tydzień powiadomienia o nowych aukcjach, poradach i okazjach.
Akumulator sprawny, ale silnik nie odpala na mrozie? Sprawdź filtr paliwa, bo może właśnie zapchałeś układ paliwowy.
Jesień i zima to czas, kiedy trzeba szczególnie zadbać o samochód. Zanim pojawią się pierwsze mrozy wiesz jak ważna jest zmiana opon, sprawdzenie akumulatora czy konserwacja nadwozia. Ale wielu z nas zapomina skontrolować stan układu paliwowego, szczególnie jednego elementu: filtra paliwa.
W układzie paliwowym, najczęściej w okolicach zbiornika paliwa lub w komorze silnika umieszczony jest niepozorny, ale kluczowy element – filtr paliwa.
Jego zadaniem jest ochrona silnika i bardzo drogich wtryskiwaczy przed zanieczyszczeniami pojawiającymi się w paliwie. Mają one wpływ na obniżenie wydajności układu paliwowego, a nawet mogą spowodować jego awarię. Zapchany filtr często jest przyczyną problemów z rozruchem silnika.
Budowa filtra paliwa jest zaskakująco prosta. Obudowa filtra przypomina puszkę, najczęściej zrobiona jest z tworzywa sztucznego lub metalu. W środku jest wkład – zwinięta celulozowa taśma w kształcie harmonijki. Z obu stron filtra podłącza się wężyki układu paliwowego.
– Jak to działa? Z jednej strony paliwo wpada do filtra, przenika przez element filtrujący, a następnie trafia do silnika – tłumaczy Adam Klimek, mechanik samochodowy i ambasador marki Bidcar.
Pewnie pytasz, kiedy wymieniać filtr paliwa… Częstotliwość zawsze jest określona w książce serwisowej przez producenta Twojego samochodu. Jest ona zależna od przebiegu lub od czasu od ostatniej wymiany filtra. To bardzo ważne – bo nie tylko liczba przejechanych kilometrów ma wpływ na zużycie filtra.
– Nawet jeśli do Twojego baku trafia czyste paliwo, to ten delikatny układ filtrujący po 5 latach i nawet znikomym przebiegu nie spełnia swojego zadania – przestrzega Adam Klimek. – Ja zalecam wymianę filtra paliwa dwa razy częściej niż wynika to z instrukcji obsługi samochodu.
W zależności od specyfikacji Twojego samochodu i Twoich preferencji na rynku dostępne są filtry paliw różnego rodzaju, m.in.:
W ciągu całego roku na polskich stacjach benzynowych oferta paliwowa zmienia się trzykrotnie.
Przy niskich temperaturach tankując samochód podstawowymi wersjami paliwa możesz mieć problem z rozruchem silnika czy korozją przewodów paliwowych.
Czym różnią się zimowe wersje paliw od ich podstawowych wariantów?
Kiedy na dworze jest duży mróz, tankuj samochód do pełna. Wtedy nie pojawi się kondensat, czyli skroplona para wodna, która dostanie się do paliwa.
Dziękujemy za zapis do newslettera!
Szykujemy same dobre wieści :)