Regulamin portalu Bidcar.pl
Drogi Użytkowniku!
Oto Regulamin Bidcar.pl, który reguluje zasady
korzystania z naszego portalu. Zachęcamy Cię do zapoznania się z jego zapisami.
Rozdział 1. DEFINICJE
Terminy użyte przez nas w tym dokumencie oznaczają:
Aukcja – procedura mająca na celu wyłonienie
Oferenta, który będzie uprawniony do zawarcia ze Sprzedającym umowy sprzedaży
Pojazdu, którego dotyczy Aukcja. Aukcja zorganizowana jest w formie licytacji
(konkursu ofert), polegającej na składaniu przez Oferentów drogą elektroniczną
indywidualnych Ofert dotyczących Pojazdu, będącego przedmiotem Aukcji. Do
Aukcji nie mają zastosowania art.
70(1)-70(6) Kodeksu cywilnego.
Bidcar –
My, czyli Bidcar Sp. z o.o. z siedzibą w Komornikach, przy ul. Lipowej 2,
55-300 Środa Śląska, spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we
Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:
0000811076, NIP: 9131628784, Regon: 384747655, o kapitale zakładowym: 30.000
zł.
Bidcar.pl/Portal – prowadzona przez Bidcar platforma internetowa znajdująca się w
domenie https://bidcar.pl lub jej subdomenach, za pośrednictwem których Bidcar
świadczy usługi drogą elektroniczną.
Cena Wywoławcza – kwota, od której rozpoczyna się Aukcja Pojazdu, a więc najniższa
możliwa cena, jaką można zaoferować za Pojazd. Cena Wywoławcza wyrażona jest w
złotówkach i może być nie mniejsza niż 1% i nie większa niż 75% wartości
Pojazdu określonej w Wycenie.
Dział Obsługi Klienta – zespół pracowników Bidcar służących Ci pomocą w
przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących korzystania z Portalu oraz
przebiegu transakcji kupna-sprzedaży.
Dzień –
dzień kalendarzowy.
Gwarancja Przybicia – w przypadku Aukcji oznaczonych tym symbolem
udzielenie Przybicia przez Sprzedającego następuje automatycznie w przypadku
osiągnięcia w ramach Aukcji co najmniej Ceny Wywoławczej (złożenia przez
Oferenta Oferty co najmniej równej Cenie Wywoławczej).
Konto –
zbiór zasobów, ustawień i funkcji prowadzonych przez Portal dla Użytkownika,
zawierający dane Użytkownika.
Konto Indywidualne – Konto Użytkownika korzystającego z Portalu wyłącznie w celach
niezwiązanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. Konto
Indywidualne może być założone wyłącznie przez osoby fizyczne.
Konto Firmowe – Konto Użytkownika korzystającego z Portalu w związku z prowadzoną
przez niego działalnością gospodarczą oraz na jej potrzeby.
Konsument
– osoba fizyczna, która:
a.
dokonuje
czynności prawnej z Bidcar niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową,
lub
b.
zawiera z
Bidcar umowę o świadczenie usług bezpośrednio związanych z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej
zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez tę osobę działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów
o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Kupujący – Oferent, który uzyskał Przybicie,
zapłacił Prowizję i uzyskał dane Sprzedającego.
Oferent – Użytkownik, który złożył Ofertę nabycia
Pojazdu w ramach Aukcji.
Oferta –
propozycja zawarcia umowy nabycia Pojazdu na warunkach wynikających z Aukcji i Regulaminu,
zawierająca m.in. cenę Pojazdu będącego przedmiotem Aukcji, składana za
pośrednictwem Portalu. Oferta nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1
Kodeksu cywilnego, ani oferty złożonej w postaci elektronicznej w rozumieniu
art. 66(1) Kodeksu cywilnego.
Strona Aukcji – niestanowiąca oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, ani
oferty złożonej w postaci elektronicznej w rozumieniu art. 66(1) Kodeksu
cywilnego, informacja o chęci sprzedaży Pojazdu na warunkach ustalonych w toku
Aukcji, zawierająca opis i podstawowe informacje o Pojeździe oraz fotografie
Pojazdu.
Pojazd –
dowolny pojazd silnikowy lub przyczepa w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca
1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j.: Dz.U. 2022 poz. 988), które mogą być
przedmiotem Aukcji na Bidcar.pl Bidcar może dopuścić do sprzedaży za
pośrednictwem Portalu jedynie określone kategorie Pojazdów. Kategorie Pojazdów
dopuszczone do sprzedaży wskazane są w formularzach służących do zgłoszenia
Pojazdu do sprzedaży. Bidcar.pl może modyfikować zakres funkcji Portalu w
zależności od kategorii, wieku lub stanu Pojazdów.
Postąpienie
– kwota, o którą zostaje przebita Oferta kupna w ramach Aukcji. Minimalna kwota
postąpienia na Bidcar.pl wynosi 100 zł.
Prowizja –
opłata należna Bidcar uiszczana przez Oferenta, którego Oferta została wybrana
za pośrednictwem Aukcji, z tytułu organizacji i przeprowadzenia Aukcji oraz
pośrednictwa w kojarzeniu stron transakcji sprzedaży Pojazdu. Informacja o
konieczności opłacenia Prowizji oraz sposobie jej wyliczenia znajduje się na
Stronie Aukcji. Wysokość Prowizji Użytkownik może obliczyć za pomocą
kalkulatora Prowizji znajdującego się na Stronie Aukcji. Opłacenie Prowizji
warunkuje przekazanie Oferentowi danych Sprzedającego umożliwiających zawarcie
umowy sprzedaży Pojazdu. Prowizja jest należna Bidcar również w przypadku, w
którym, pomimo przekazania Oferentowi danych Sprzedającego, nie dojdzie do
zawarcia umowy sprzedaży Pojazdu.
Przybicie
– oświadczenie Sprzedającego o wyrażeniu chęci zawarcia umowy z Oferentem, którego
Oferta wygrała Aukcję. Przybicie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1
Kodeksu cywilnego, ani oferty złożonej w postaci elektronicznej w rozumieniu
art. 66(1) Kodeksu cywilnego, dlatego dla finalizacji transakcji konieczne jest
zawarcie przez strony umowy sprzedaży Pojazdu w formie przewidzianej przez
prawo.
Raport –
dokument elektroniczny sporządzony przez Rzeczoznawcę, zawierający opis Pojazdu
oraz fotografie odwzorowujące jego stan, stanowiący podstawę do sporządzenia
Wyceny. Co do zasady Raport sporządzany jest na bieżąco w trakcie dokonywania
oględzin Pojazdu.
Regulamin
– niniejszy „Regulamin portalu Bidcar.pl”. Określa zasady świadczenia przez
Bidcar usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu, warunki zawierania i
rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, zasady organizacji i udziału w
Aukcjach, w tym trybu ustalania warunków nabycia Pojazdów oferowanych na
Portalu oraz procedurę postępowania reklamacyjnego. Regulamin jest udostępniany
Użytkownikom za pośrednictwem Portalu nieodpłatnie w formie, która umożliwia
jego odtworzenie, pobranie oraz utrwalenie (zapisanie).
Rzeczoznawca – niezależna od Bidcar osoba działająca w imieniu zewnętrznego
podmiotu zawodowo zajmującego się sporządzaniem wycen i opisami stanu
faktycznego Pojazdów, kontaktująca się z Użytkownikiem w celu dokonania
oględzin Pojazdu oraz sporządzenia Raportu i Wyceny.
Sprzedający
– Użytkownik podejmujący działania mające na celu sprzedaż Pojazdu lub
zbywający Pojazd.
Tabela Opłat i Prowizji – dokument stanowiący załącznik do Regulaminu,
który określa wysokość poszczególnych opłat i prowizji z tytułu korzystania z
Portalu.
Użytkownik
– Ty, czyli pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, która w wyniku rejestracji uzyskała dostęp do usług elektronicznych
świadczonych za pośrednictwem Portalu na zasadach określonych w Regulaminie.
Możesz występować w imieniu osób prawnych lub jednostek organizacyjnych
nieposiadających osobowości prawnej, a mających zdolność prawną, jeśli jesteś
ich przedstawicielem umocowanym do ich reprezentowania.
Użytkownik Indywidualny – Użytkownik posiadający Konto Indywidualne.
Użytkownik Firmowy – Użytkownik posiadający Konto Firmowe.
Wycena – Raport zawierający wartość Pojazdu określoną przez Rzeczoznawcę na podstawie baz danych programu EUROTAX.
Eurotax – Europejski system do szacowania cen samochodów używanych, identyfikacji pojazdów i określania ich szczegółowej specyfikacji. Bidcar korzysta z baz danych eurotax. Są one oparte o notowania zakupu i sprzedaży samochodów osobowych i terenowych do 24 lat wstecz oraz dostawczych, motocykli, samochodów ciężarowych i autobusów do 12 lat wstacz. Dane aktualizowane są co miesiąc na podstawie systematycznych obserwacji rynku sprzedaży aut używanych. Baza daje możliwość dokonywania wyceny wyposażenia pojazdów oraz korekt w tym instalacji gazowej oraz korekty związane z warunkami eksploatacji pojazdu, które wpływają na stan techniczny pojazdu oraz sytuacji regionalnej. Baza danych Eurotax należy do Autovista Group, z polskim przedstawicielstwem Autovista Polska Sp. z o.o.
Rozdział 2. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1.
Niniejszy
„Regulamin portalu Bidcar.pl” określa zasady świadczenia usług drogą
elektroniczną przez Bidcar Sp. z o.o. na rzecz Użytkowników, polegające na
ustalaniu warunków transakcji sprzedaży Pojazdów oraz łączeniu sprzedawców i
nabywców Pojazdów za pośrednictwem portalu https://bidcar.pl/.
2.
Podstawowym
warunkiem korzystania z Portalu jest używanie urządzenia elektronicznego
posiadającego dostęp do Internetu, wyposażonego w jedną z następujących
przeglądarek internetowych (koniecznie z włączoną obsługą skryptów JavaScript):
a.
Chrome w wersji
16 lub nowszej,
b.
Firefox w
wersji 11 lub nowszej.
3.
Używanie innych
przeglądarek niż wskazane powyżej może powodować nieprawidłowe działanie
Bidcar.pl lub problemy w korzystaniu z Portalu.
4.
Urządzenie
elektroniczne, za pomocą którego korzystasz z Portalu, winno być wyposażone w
legalne i zaktualizowane oprogramowanie antywirusowe oraz w oprogramowanie
zabezpieczające Twoje sieci i systemy przed intruzami (np. firewall).
5.
Bidcar ma prawo
zawiesić lub czasowo ograniczyć możliwość korzystania z Portalu lub jego
części, w szczególności z powodu awarii, przerw technicznych lub innych
przyczyn, w tym mających charakter niezależny od Bidcar, na czas niezbędny do
usunięcia ww. nieprawidłowości.
6.
W celu
zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych za pośrednictwem
Portalu, Bidcar podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do
stopnia zagrożenia, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskania i
modyfikacji przez osoby nieuprawnione, danych przesyłanych przez Internet.
Korespondencja podlega ochronie antywirusowej i jest kierowana wyłącznie do
określonego Użytkownika.
Rozdział 3. WARUNKI KORZYSTANIA Z
PORTALU
1.
Przed
przystąpieniem do rejestracji jesteś zobowiązany do zapoznania się z treścią
Regulaminu. Rejestrując się na Portalu oświadczasz, że akceptujesz
postanowienia Regulaminu bez zastrzeżeń.
2.
Możesz zostać
Użytkownikiem Portalu wyłącznie jeśli ukończyłeś 18 lat i posiadasz pełną
zdolność do czynności prawnych, działasz w imieniu własnym lub osoby trzeciej,
reprezentujesz osobę prawną (np. spółkę z o. o.) lub jednostkę organizacyjną
nieposiadającą osobowości prawnej, a mającą zdolność prawną (np. spółkę jawną).
3.
Jeśli działasz
w imieniu podmiotu trzeciego, rejestrując się w Portalu oświadczasz, że
posiadasz uprawnienie do działania w imieniu reprezentowanego przez siebie
podmiotu. Pamiętaj, że Rzeczoznawca jest uprawniony do weryfikacji Twoich
uprawnień w trakcie dokonywania oględzin Pojazdu.
4.
Bidcar
zastrzega sobie prawo do żądania przesłania dokumentów potwierdzających
uprawnienie Użytkownika do działania w imieniu podmiotu trzeciego również po
zarejestrowaniu Konta. Informacje w tym zakresie otrzymasz drogą mailową na
adres podany w trakcie rejestracji. Do czasu przedstawienia przez Ciebie
żądanych dokumentów oraz ich weryfikacji, Bidcar ma prawo zablokować możliwość
wystawiania przez Ciebie Pojazdów do sprzedaży jak i zakupu Pojazdów za
pośrednictwem Portalu.
5.
Rejestracja na
Portalu jest darmowa i polega na przesłaniu formularza elektronicznego
zawierającego podstawowe informacje.
6.
W celu
rejestracji wstępnej Konta Indywidualnego potrzebujemy podania przez Ciebie
następujących danych:
a.
Adres e-mail,
b.
Hasło,
c.
Numer telefonu.
d.
Strefa czasowa.
7.
W celu
rejestracji wstępnej Konta Firmowego potrzebujemy podania przez Ciebie
następujących danych:
a.
Adres e-mail,
b.
NIP,
c.
Hasło,
d.
Strefa czasowa.
8.
Po dokonaniu
rejestracji wstępnej musisz dokonać aktywacji Konta za pomocą wiadomości e-mail
przesłanej na adres mailowy podany w formularzu rejestracyjnym.
9.
W wyniku
aktywacji Konta zawierasz z Bidcar, w imieniu własnym lub w imieniu osoby albo
podmiotu, który reprezentujesz, umowę o świadczenie przez Bidcar usług za
pośrednictwem Portalu na zasadach określonych w Regulaminie.
10.
W celu
uzyskania pełnego dostępu do funkcji Bidcar.pl po aktywacji Konta musisz
uzupełnić swoje dane w zakładce „Moje konto”, w zakresie wymaganym w
zamieszczonym tam formularzu.
11.
Pamiętaj, aby
na bieżąco aktualizować zamieszczone przez Ciebie dane w zakładce “Moje konto”,
w szczególności Twoje dane kontaktowe.
12.
Dokonując
rejestracji podajesz adres e-mail oraz hasło o sile zgodnej z sugerowaną przez
Portal podczas rejestracji. Bidcar zastrzega sobie prawo do odmowy aktywacji
Konta lub jego zablokowania w przypadku, gdy nie będzie on spełniał powyższego
warunku. Pamiętaj, że jesteś zobowiązany do cyklicznej zmiany hasła, nie
rzadziej niż raz na 30 dni.
13.
Mamy również
możliwość zażądania od Ciebie dodatkowych dokumentów potwierdzających Twoją
tożsamość w związku z wątpliwościami w tym zakresie lub w celu realizacji
nałożonych na nas obowiązków prawnych.
14.
Możesz
zarejestrować wyłącznie jedno Konto Indywidualne. Każdy podmiot może posiadać
wyłącznie jedno Konto Firmowe.
15.
Dbamy o
bezpieczeństwo naszych Użytkowników oraz transparentność transakcji. Dlatego za
niedopuszczalne uznajemy następujące zachowania Użytkowników:
a.
podjęcie przez
Użytkownika działań wpływających negatywnie na działanie Portalu, w tym
powodujących zakłócenia jego funkcjonowania lub stanowiących zagrożenie dla
jego bezpieczeństwa,
b.
powzięcie
uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości danych zawartych przez Użytkownika
w formularzu rejestracyjnym lub dokumentach przedłożonych przez Użytkownika,
c.
zakłócenie
konkurencyjnego przebiegu Aukcji,
d.
bezpodstawne
niewywiązanie się z Oferty złożonej za pośrednictwem Aukcji przez Oferenta,
który wygrał Aukcję,
e.
zawieszenie lub
zaprzestanie prowadzenia działalności przez Użytkownika lub utraty przez niego
przymiotu przedsiębiorcy (w przypadku Użytkowników Firmowych),
f.
uczestniczenie
przez Sprzedającego lub jego osoby bliskie albo inne podmioty, na których
działania i zaniechania Sprzedający posiada bezpośredni lub pośredni wpływ, w
Aukcjach dotyczących wystawionych przez niego Pojazdów,
g.
uczestniczenie
w danej Aukcji przez Użytkownika przy użyciu więcej niż jednego Konta,
h.
jeśli po zgłoszeniu
Pojazdu do sprzedaży (przesłaniu formularza) Sprzedający prowadzi równoległy
proces sprzedaży tego Pojazdu (np. w Otomoto.pl, OLX, Allegro.pl itp.) na
innych portalach ogłoszeniowych bądź w innych kanałach sprzedaży,
i.
dokonanie
rejestracji kolejnego Konta przez Użytkownika w celu uniknięcia obowiązku
uiszczenia opłat na rzecz Bidcar.
16.
Bidcar ma prawo
do zablokowania Twojego Konta lub czasowego ograniczenia niektórych jego
funkcji ze skutkiem natychmiastowym w następujących przypadkach:
a.
dopuszczenia
się przez Ciebie zachowań określonych w ust. 15 lub naruszenia Regulaminu w
innym zakresie,
b.
powzięcia
uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości osoby korzystającej z Konta,
bezpieczeństwa Konta lub operacji przeprowadzanych z jego użyciem,
c.
jeśli odmówisz
udzielenia Przybicia w trzech następujących po sobie Aukcjach,
d.
w przypadku
zalegania przez Ciebie z należnościami na rzecz Bidcar,
e.
jeśli bierzesz
udział w Aukcji w celu innym niż zakup lub sprzedaż Pojazdu,
f.
uzyskania przez
Bidcar informacji o bezpodstawnym unikaniu zawierania transakcji sprzedaży
Pojazdów przez Użytkownika czy powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do
rzetelności Użytkownika lub działania w sposób niezgodny z przepisami prawa,
g.
podejmowania
przez Ciebie działań mogących skutkować naruszeniem bezpieczeństwa działania
Bidcar.pl lub prawidłowości funkcjonowania Portalu.
17.
Przed
zablokowaniem Konta lub czasowym ograniczeniem jego funkcji możemy udzielić
Użytkownikowi ostrzeżenia o naruszeniu Regulaminu, za pośrednictwem poczty
elektronicznej.
18.
W przypadku
stwierdzenia naruszenia Regulaminu mamy również możliwość wstrzymać proces
sprzedaży Pojazdu (sporządzanie Raportu, Wyceny lub publikację Strony Aukcji)
do czasu wyjaśnienia sprawy, odmówić publikacji Strony Aukcji lub zakończyć
Aukcję przed czasem lub zablokować możliwość kupna Pojazdu.
19.
Pamiętaj, że
masz możliwość odstąpić od umowy o świadczenie usług korzystania z Portalu
zawartej z Bidcar w terminie 14 Dni od dnia zawarcia umowy (autoryzacji Konta)
bez podania przyczyny. Wzór formularza odstąpienia od umowy oraz zasady
skorzystania z tego prawa określone są w Rozdziale 15. Pamiętaj, że składając
Ofertę lub wystawiając Pojazd na Aukcji tracisz uprawnienie do odstąpienia od
Umowy. Takie uprawnienie tracisz również w przypadku, gdy będziesz miał
zobowiązania względem Bidcar.
20.
Bidcar
niezwłocznie potwierdzi na trwałym nośniku otrzymanie oświadczenia o
odstąpieniu od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za
niezawartą. W przypadku odstąpienia od umowy dane Użytkownika zapisane na jego
Koncie, w tym dane transakcyjne, zostają usunięte. Jeśli będziesz chciał znów
skorzystać z Portalu, będziesz musiał ponownie przejść proces rejestracji na
Bidcar.pl.
Rozdział 4. BAZA WIEDZY
1.
W celu
ułatwienia Ci korzystania z Portalu udostępniliśmy zakładkę „Baza wiedzy”.
Zawiera ona niezbędne informacje i wiadomości pomocne zarówno przy sprzedaży,
jak i zakupie Pojazdu dzięki Bidcar.pl.
2.
Informacje
przekazywane w zakładce „Baza wiedzy” stanowią sugestie, którymi warto kierować się korzystając z Bidcar.pl
3.
Pamiętaj, że
dokumenty zamieszczone w zakładce „Baza wiedzy” stanowią jedynie przykłady,
które niekoniecznie odpowiadają rodzajowi zawieranej przez Ciebie transakcji.
Możesz je modyfikować stosownie do Twoich potrzeb. W przypadku wątpliwości
pamiętaj, że możesz skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta lub
skorzystać z porad Twojego prawnika lub doradcy podatkowego.
Rozdział 5. SPRZEDAŻ
1.
W celu
sprzedaży Pojazdu musisz podać nam niezbędne dane, które charakteryzują Pojazd.
2.
Dane te
przekazujesz nam za pośrednictwem formularza, w którym wymagamy podania m.in.
marki, modelu i wersji Pojazdu, adresu pod którym chcesz się spotkać z
Rzeczoznawcą, formy sprzedaży oraz oczekiwanej ceny Pojazdu.
3.
W formularzu
zgłoszeniowym Pojazdu na Aukcję jesteś zobowiązany określić oczekiwaną przez
Ciebie cenę Pojazdu. Nie powoduje to skutków prawnych lub związanych z Aukcją,
a wykorzystujemy ją wyłącznie do celów statystycznych i informacyjnych.
4.
Podmiotem
zgłaszającym Pojazd do sprzedaży może być jego właściciel lub osoba przez niego
upoważniona. Pełnomocnik będzie zobowiązany do okazania Rzeczoznawcy oryginału
upoważnienia zawierającego co najmniej elementy określone we wzorze, do którego
link możesz znaleźć pod tym adresem. W przypadku kiedy samochód nie będzie
zarejestrowany na Ciebie lub osobę czy podmiot, który reprezentujesz,
rzeczoznawca poprosi Cię o okazanie dokumentów (umów lub faktur)
potwierdzających własność Pojazdu.
5.
W ramach form
sprzedaży Pojazdu dopuszczamy: fakturę VAT, fakturę ZW, fakturę ze stawką VAT
0, fakturę marżę, rachunek i umowę cywilnoprawną.
6.
Zweryfikuj
prawidłowość danych Pojazdu oraz potwierdź zgłoszenie Pojazdu do sprzedaży
klikając odpowiedni przycisk. Pamiętaj, że zgłaszając Pojazd do sprzedaży
oświadczasz, że nie prowadzisz równoległego procesu sprzedaży (np. w
Otomoto.pl, OLX, Allegro.pl itp.) na innych portalach ogłoszeniowych, bądź w
innych kanałach sprzedaży.
7.
Wysyłając
formularz zgłoszenia Pojazdu do sprzedaży zlecasz Bidcar sporządzenie Raportu i
Wyceny Pojazdu oraz publikację Strony Aukcji. Ponadto zobowiązujesz się pokryć
koszt sporządzenia Raportu i Wyceny w sytuacji, gdy:
a.
po udzieleniu
przez Ciebie Przybicia Kupujący opłaci Prowizję,
b.
sprzedaż
Pojazdu stała się niemożliwa po wizycie Rzeczoznawcy z przyczyn leżących po
Twojej stronie (np. Pojazd będzie zamknięty bez możliwości jego otwarcia,
ingerencja w numer VIN, brak tytułu własności Pojazdu itp.),
c.
w innych
przypadkach wprost wskazanych w Regulaminie.
8.
Wysyłka
formularza zgłoszenia Pojazdu do sprzedaży następuje za pomocą przycisku
“Zgłaszam z obowiązkiem zapłaty” lub innym o podobnym znaczeniu.
9.
Potwierdzenie
zlecenia Wyceny Pojazdu dostaniesz
mailem.
10.
W przypadku
zgłoszenia do sprzedaży Pojazdów z rocznika 2005 lub starszych (licząc po dacie
produkcji na podstawie danych z dowodu rejestracyjnego), warunkiem umieszczenia
Pojazdu na Aukcji jest pokrycie przez Ciebie z góry kosztu sporządzenia Raportu
i Wyceny. W takim przypadku opłacając Wycenę nie będziesz miał możliwości odstąpienia
od umowy zgodnie z art. 38 pkt 1) ustawy o prawach konsumenta, gdy Bidcar
zrealizuje usługę sporządzenia Raportu i Wyceny przed upływem 14 dni od dnia
odstąpienia od umowy za Twoją wyraźną zgodą.
11.
Pamiętaj, aby
zadbać o to, by Twój Pojazd posiadał ważne ubezpieczenie obowiązkowe
odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC) zarówno w
chwili skierowania Pojazdu do sprzedaży, jak i w dniu wydania Pojazdu Kupującemu.
12.
Pojazdy
kierowane przez Ciebie do sprzedaży muszą być zarejestrowane w Polsce i
posiadać komplet dokumentów niezbędnych do sprzedaży i przerejestrowania
Pojazdu w chwili wysyłania przez Ciebie formularza. Numer VIN Pojazdu wybity w
polach numerowych VIN musi być czytelny.
13.
Warunkiem
wystawienia Pojazdu do sprzedaży za pośrednictwem Bidcar.pl jest posiadanie, w momencie zgłoszenia przez
Ciebie Pojazdu do sprzedaży, dowodu rejestracyjnego (tzw. stałego, twardego
dowodu). Zamiennie uznajemy potwierdzenie zatrzymania dowodu przez Policję lub
zaświadczenie z właściwego wydziału komunikacji o danych z dowodu
rejestracyjnego lub karty Pojazdu wydane w celu sprzedaży Pojazdu, a także inne
dokumenty wymagane przepisami prawa, warunkujące skuteczne przeniesienie
własności Pojazdu i przerejestrowanie Pojazdu.
14.
Nie dopuszczamy
możliwości sprzedaży Pojazdów na podstawie pozwoleń czasowych (tzw. miękkich dowodów).
15.
Masz obowiązek
okazać oryginały dokumentów Pojazdu Rzeczoznawcy, który w trakcie sporządzania
wyceny zweryfikuje ich kompletność.
16.
Po przesłaniu
formularza sprzedaży Pojazdu (i pokryciu kosztu Raportu i Wyceny jeśli jest
taka konieczność), Pojazd otrzymuje status „Zgłoszony”, zaś Rzeczoznawca
skontaktuje się z Tobą w celu dokonania oględzin i sporządzenia Raportu i
Wyceny Pojazdu. Kontakt ze strony Rzeczoznawcy powinien nastąpić w terminie 48
godzin od chwili przesłania formularza. W przypadku ewentualnej zwłoki z
umówieniem wizyty ze strony Rzeczoznawcy możesz skontaktować się z Działem
Obsługi Klienta poprzez funkcję “Zgłoś brak kontaktu”, znajdującą się w karcie
zgłaszanej Aukcji.
17.
Na umówienie
się z Rzeczoznawcą masz 2 Dni od dnia przesłania formularza zgłoszeniowego. Do
spotkania musi dojść w terminie 7 Dni od dnia przesłania formularza
zgłoszeniowego. Jeśli nie uda Ci się umówić z Rzeczoznawcą w tym terminie
(niezależnie od przyczyny) zlecenie sprzedaży Pojazdu jest anulowane, zaś
procedura sprzedaży Pojazdu zostaje zakończona. Nie wiąże się to dla Ciebie z
jakimikolwiek kosztami.
Rozdział
6. RAPORT I WYCENA
1.
Proces
wyceniania Pojazdu przez Rzeczoznawcę polega na dokonaniu oględzin Pojazdu,
przeprowadzeniu próby drogowej oraz sporządzeniu elektronicznego dokumentu
Raportu Pojazdu zawierającego opis Pojazdu oraz fotografie odwzorowujące jego
stan. Co do zasady raport sporządzany jest na bieżąco w trakcie dokonywania
oględzin. Oględziny z reguły trwają do
60 minut, w zależności od stanu Pojazdu, poziomu jego zabrudzenia, otoczenia w
jakim zaparkowany jest Pojazd itp.
2.
Oględziny
dokonywane są w miejscu wskazanym przez Ciebie w formularzu zgłoszeniowym, a w
którym przechowujesz Pojazd lub w innym miejscu, jakie ustalisz z Rzeczoznawcą,
w promieniu 15 km od adresu wskazanego w formularzu zgłoszenia Pojazdu do
sprzedaży (wg wskazań map Google).
3.
Przy
oględzinach może być obecny właściciel Pojazdu lub osoba posiadająca stosowne
upoważnienie właściciela.
4.
Do
przeprowadzenia oględzin Pojazdu musisz, w miarę możliwości, zapewnić możliwość
uruchomienia silnika Pojazdu.
5.
Rzeczoznawca
sporządza Raport na podstawie dokonanych obserwacji. Jesteś zobowiązany do
podania kompleksowych informacji o Pojeździe, w tym w zakresie dodatkowego
wyposażenia, powypadkowej historii Pojazdu, dokonanych napraw i modyfikacji.
Jeśli posiadasz wiedzę o wadach lub cechach Pojazdu, których nie widać na
pierwszy rzut oka, jesteś zobowiązany poinformować o nich Rzeczoznawcę.
6.
W trakcie
oględzin musisz przedstawić Rzeczoznawcy: dokument tożsamości ze zdjęciem oraz
wszelkie posiadane dokumenty Pojazdu takie, jak:
a.
dowód
rejestracyjny lub karta pojazdu (od 4.09.2022 nieobowiązkowa) lub potwierdzenie
zatrzymania dowodu przez Policję lub zaświadczenie z właściwego wydziału
komunikacji o danych z dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu wydane w celu
sprzedaży pojazdu,
b.
polisę
obowiązkowego ubezpieczenia OC Pojazdu,
c.
dokument poświadczający
własność Pojazdu,
d.
a także inne
dokumenty wymagane przepisami prawa warunkujące skuteczne przeniesienie
własności Pojazdu i przerejestrowanie Pojazdu. Dokumenty te muszą zostać
okazane w oryginale.
7.
Jeśli jesteś
pełnomocnikiem właściciela Pojazdu, jesteś zobowiązany przedstawić Rzeczoznawcy
oryginał pełnomocnictwa (upoważnienia) od właściciela do sprzedaży Pojazdu.
Najlepiej skorzystać z naszego wzoru dostępnego pod tym linkiem.
8.
Jeśli nie
przedstawisz Rzeczoznawcy dokumentów świadczących o własności Pojazdu lub
pełnomocnictwa do sprzedaży, Rzeczoznawca będzie zmuszony odstąpić od dokonania
oględzin i poinformować o tym Bidcar. W takim przypadku zlecenie sprzedaży
Pojazdu jest anulowane, procedura sprzedaży Pojazdu zostaje zakończona, a
Bidcar obciąża Cię opłatą z tytułu wizyty Rzeczoznawcy w wysokości określonej w
Tabeli Opłat i Prowizji.
9.
Po dokonaniu
oględzin przez Rzeczoznawcę, na Twoim Koncie w Portalu pojawi się Raport
określający stan Pojazdu ustalony przez Rzeczoznawcę. Raport zostanie
zamieszczony nie później niż w ciągu jednego Dnia od momentu zakończenia
oględzin. O zamieszczeniu Raportu zostaniesz poinformowany drogą mailową
i/lub SMS. Jeśli Raport nie pojawi się w
tym terminie, skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta.
10.
Raport z
oględzin nie zawiera oszacowanej
wartości Pojazdu.
11.
Po umieszczeniu
Raportu na Twoim Koncie w Portalu masz 1 Dzień na zapoznanie się z jego treścią
oraz naniesienie ewentualnych uwag i komentarzy. Po tym terminie, jeśli nie
będziesz miał uwag ani komentarzy, akceptacja treści Raportu nastąpi
automatycznie z upływem tego terminu, a Pojazd zostanie wystawiony na Aukcję o
domyślnych parametrach aukcyjnych. Możesz przyspieszyć proces sprzedaży
ustalając własne parametry aukcji i klikając przycisk “Wystaw samochód".
12.
Uwagi do
Raportu możesz zgłosić wyłącznie raz. Twoje uwagi i komentarze mogą dotyczyć
wyłącznie opisu stanu technicznego Pojazdu lub jego wyposażenia. W razie
potrzeby możesz załączyć zdjęcia lub inne materiały na poparcie swojego
stanowiska.
13.
Rzeczoznawca
niezwłocznie odniesie się do Twoich uwag i komentarzy. Rzeczoznawca ma
możliwość uwzględnić Twoje uwagi i komentarze w treści Raportu lub je odrzucić.
Nie dopuszczamy do wdawania się z Rzeczoznawcami w dyskusje i polemiki na temat
Raportu, dlatego stanowisko Rzeczoznawcy ma dla nas charakter ostateczny.
14.
W przypadku
zgłoszenia uwag i komentarzy do treści Raportu jego akceptacja następuje
automatycznie w terminie 1 Dnia od momentu odniesienia się przez Rzeczoznawcę
do tych uwag. W takim przypadku również masz możliwość przyspieszenia procesu
poprzez kliknięcie przycisku “Wystaw samochód".
15.
Po
zaakceptowaniu treści Raportu, Portal wyświetli oszacowaną przez Rzeczoznawcę
wartość Pojazdu (Wycenę). Pamiętaj, że nie masz możliwości kierować zastrzeżeń
do oszacowanej przez Rzeczoznawcę wartości Pojazdu.
16.
Wartość Pojazdu
jest ustalana w oparciu o historyczne dane z bazy Eurotax o sprzedaży
samochodów, przy użyciu oprogramowania służącego do wyceny samochodów oraz na
podstawie danych o Pojeździe określonych w Raporcie. Pamiętaj, że wartość
Pojazdu określona w Wycenie nie stanowi ostatecznej ceny, za którą Pojazd
zostanie sprzedany.
17.
Wartość
wynikająca z Wyceny jest kwotą brutto (uwzględnia podatek od towarów i usług) w
sytuacji, gdy wskazałeś, że Pojazd będzie sprzedawany na podstawie faktury VAT
lub faktury VAT marża.
18.
W przypadku,
gdy do oględzin Rzeczoznawcy nie dojdzie z przyczyn leżących po Twojej stronie
(np. nie pojawisz się w umówionym miejscu i terminie oględzin, wycena będzie
niemożliwa z przyczyn wskazanych w Regulaminie - m.in. Pojazdu nie można
otworzyć, pole numerowe VIN jest nieczytelne lub nosi ślady ingerencji) Bidcar
jest uprawniony obciążyć Cię kosztem wizyty Rzeczoznawcy zgodnie z Tabelą
Opłaty i Prowizji.
19.
W przypadku
zmiany stanu Pojazdu od chwili dokonania oględzin (uszkodzenie Pojazdu, awaria
itp.) jako Sprzedający jesteś zobowiązany jak najszybciej poinformować o tym
fakcie Dział Obsługi Klienta, który podejmie decyzję o kontynuowaniu procesu
sprzedaży Pojazdu (w tym Aukcji) lub o jego wstrzymaniu. Pamiętaj, aby zmianę
stanu Pojazdu udokumentować fotografiami. W przypadku szkody całkowitej lub
kradzieży Pojazdu możemy poprosić Cię o przedłożenie dokumentów
potwierdzających ten fakt (np. zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela, notatka
policyjna).
20.
Pamiętaj, aby
po sporządzeniu Raportu nie eksploatować nadmiernie Pojazdu. Dopuszczamy zmianę
przebiegu Pojazdu względem przebiegu wynikającego z Raportu o maksymalnie 1.000
km. W przypadku przekroczenia tej wartości Kupujący jest uprawniony do
negocjowania warunków umowy sprzedaży Pojazdu.
21.
Dokonanie
oględzin przez Rzeczoznawcę nie gwarantuje wykrycia wszelkich wad i usterek
Pojazdu, w tym w szczególności wad ukrytych czy wad mechanicznych, nadmiernego
zużycia eksploatacyjnego Pojazdu itp. Przed zawarciem umowy sprzedaży Pojazdu
sugerujemy szczegółowe zapoznanie się ze stanem Pojazdu. Pamiętaj, że oględziny
dokonywane są w warunkach parkingowych, bez dostępu do warsztatowych urządzeń
diagnostycznych, a Raport jest oceną stanu Pojazdu z chwili przeprowadzania
jego oględzin.
Rozdział 7. AUKCJA
1.
Po
zaakceptowaniu Raportu (automatycznym lub ręcznym) kolejnym krokiem jest
ustawienie parametrów Aukcji: Ceny Wywoławczej, czasu trwania aukcji i
Gwarancji Przybicia. Możesz to zrobić w formularzu Aukcji, w ramach
dopuszczonych zakresów ustawień. Na ustawienie
parametrów Aukcji masz 1 Dzień od dnia zaakceptowania Raportu. Jeśli
tego nie zrobisz, Aukcja rozpocznie się
automatycznie, na podstawie domyślnych parametrów: Cena Wywoławcza równa 60%
wartości Pojazdu oszacowanej w Wycenie, czas trwania aukcji: 7 dni, bez
Gwarancji Przybicia.
2.
W przypadku,
gdy Raport zostanie zaakceptowany automatycznie, rozpoczęcie Aukcji następuje w
terminie 1 Dnia od takiej akceptacji. Jeżeli naciśniesz przycisk „Opublikuj
Aukcję”, Aukcja rozpoczyna się natychmiast.
3.
Pamiętaj, że w
przypadku, gdy Sprzedający jest czynnym podatnikiem VAT, cena widniejąca na
Aukcji jest ceną brutto. Cena ta nie obejmuje innych podatków niż podatek VAT,
takich jak podatek akcyzowy czy podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC),
jeśli są one należne.
4.
Strona Aukcji
zawiera podstawowe dane na temat Pojazdu, w tym dane i fotografie zawarte w
Raporcie. Strona Aukcji nie zawiera wartości Pojazdu określonej przez
Rzeczoznawcę w Wycenie.
5.
W trakcie
Aukcji Użytkownicy składają pojedyncze Oferty dotyczące Pojazdów poprzez
wpisanie w systemie aukcyjnym wysokości Oferty. Złożona Oferta jest
prezentowana na liście Ofert. Aukcja nie obejmuje automatycznego podbicia przez
system aukcyjny. Minimalne Postąpienie w ramach Aukcji wynosi 100 zł.
6.
Złożone w toku
Aukcji Oferty nie mogą być odwołane, ani anulowane z wyjątkiem sytuacji, w
której Sprzedający poinformuje Bidcar o zmianie stanu technicznego Pojazdu. W
takim przypadku Oferent zostanie poinformowany przez Bidcar o takiej
okoliczności za pośrednictwem komunikatu na swoim Koncie.
7.
Przed złożeniem
Oferty Użytkownik jest informowany o tym, że w związku ze świadczeniem usług
przez Bidcar, Oferent w określonych przypadkach traci prawo do odstąpienia od
umowy zawartej na odległość zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta.
8.
Aukcja kończy
się z upływem terminu na jaki została ogłoszona z zastrzeżeniem poniższych
postanowień.
9.
Złożenie
kolejnej Oferty (podbicie) w ciągu dwóch minut przed zakończeniem Aukcji
powoduje przedłużenie czasu trwania Aukcji o dwie minuty. Aukcja jest
przedłużana do czasu, gdy żaden z Oferentów nie dokona podbicia w ciągu dwóch
minut od złożenia ostatniej najwyższej Oferty. Aukcja może zostać przedłużona
maksymalnie o 60 minut.
10.
Jeśli jesteś
Sprzedającym, po zakończeniu Aukcji otrzymasz informację o wynikach Aukcji za
pośrednictwem Portalu. Informację o zakończeniu Aukcji dostaniesz również na
adres e-mail i/lub drogą SMS zgodnie z danymi wskazanymi podczas rejestracji o
zakończeniu Aukcji.
11.
Jako
Sprzedający masz 1 Dzień od chwili zakończenia Aukcji na udzielenie Przybicia
lub rezygnację ze sprzedaży Pojazdu przez Bidcar.pl.
12.
W terminie 7
Dni od chwili zakończenia Aukcji, w efekcie której nie sprzedałeś Pojazdu,
możesz zdecydować o ponownym jego wystawieniu do sprzedaży. Jeśli nie
zdecydujesz się na ponowne wystawienie w tym terminie, jego wystawienie na
naszym Portalu nie będzie już możliwe.
13.
Jeśli Aukcja
została wystawiona z Gwarancją Przybicia, udzielenie Przybicia następuje
automatycznie, pod warunkiem osiągnięcia w ramach Aukcji co najmniej Ceny
Wywoławczej, tj. złożenia w toku Aukcji co najmniej jednej ważnej Oferty.
14.
W przypadku, gdy
jako Sprzedający nie udzielisz Przybicia w terminie, ani nie podejmiesz decyzji
o ponownym wystawieniu Pojazdu na Aukcję, procedura sprzedaży zostaje
wstrzymana, zaś Kupujący otrzymuje informację o nieudzieleniu przez
Sprzedającego Przybicia.
15.
W przypadku
podjęcia przez Sprzedającego decyzji o ponownym wystawieniu Pojazdu na Aukcję,
Sprzedający określa parametry kolejnej Aukcji, zgodnie z ust. 1 oraz podejmuje
decyzję o terminie publikacji Aukcji. Pamiętaj, że ten sam Pojazd możesz
wystawić na Aukcję jedynie dwukrotnie.
16.
W przypadku,
gdy Sprzedający udzieli Przybicia, Oferent otrzymuje niezwłocznie taką
informację za pośrednictwem wiadomości e-mail i/lub drogą SMS zgodnie z danymi
wskazanymi podczas rejestracji.
17.
Wraz z
informacją o uzyskaniu Przybicia Oferent otrzymuje link do płatności Prowizji.
Opłacenie Prowizji umożliwia poznanie danych Sprzedającego oraz dokończenie
transakcji zakupu Pojazdu. Płatności obsługiwane są przez podmiot zewnętrzny.
Informacja o danych tego podmiotu oraz warunkach płatności zawarta jest w
Regulaminie tego podmiotu udostępnionym przez ten podmiot pod tym linkiem https://poland.payu.com/dokumenty-prawne-do-pobrania/
18.
Prowizję należy
opłacić w terminie 2 Dni od dnia otrzymania informacji o uzyskaniu Przybicia.
Jeśli nie opłacisz Prowizji w tym terminie, poinformujemy o tym Sprzedającego,
który będzie mógł wystawić Pojazd na kolejnej Aukcji.
19.
W przypadku
opłacenia przez Oferenta Prowizji i uzyskaniu przez niego danych Sprzedającego,
Oferent ten traci prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 38 pkt 1) ustawy
o prawach konsumenta w związku z faktem, że uzyskanie danych Sprzedającego
stanowi wykonanie przez Bidcar w pełni usługi kojarzenia stron transakcji
kupna-sprzedaży Pojazdu.
20.
Po
zaksięgowaniu przez Bidcar płatności Prowizji, Kupujący i Sprzedający uzyskują
swoje dane kontaktowe umożliwiające dokończenie transakcji (kontakt pomiędzy
Kupującym i Sprzedającym w celu zawarcia umowy sprzedaży Pojazdu).
21.
Kupujący jest
zobowiązany niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym w celu finalizacji
transakcji (zawarcia umowy sprzedaży Pojazdu). Jeśli nie zrobi tego w terminie
2 Dni od dnia uzyskania danych Sprzedającego, Sprzedający może zgłosić ten fakt
do Działu Obsługi Klienta.
22.
W przypadku,
gdy Oferent, któremu udzielono Przybicia, nie opłaci Prowizji w terminie,
Sprzedający jest uprawniony ponownie wystawić Pojazd do sprzedaży na Aukcji.
Rozdział 8. ZAWARCIE UMOWY I ZAKUP
POJAZDU
1.
Udzielenie
Przybicia nie powoduje zawarcia umowy sprzedaży/zakupu Pojazdu. Do skutecznego
przeniesienia własności Pojazdu konieczne jest zawarcie umowy kupna-sprzedaży
Pojazdu w formie przewidzianej przez prawo (umowa pisemna, faktura VAT, faktura
marża itp.). Wzór umowy kupna-sprzedaży znajdziesz pod tym linkiem.
2.
Bidcar nie
dopuszcza możliwości negocjowania ceny zakupu Pojazdu po udzieleniu Przybicia.
Jako Kupujący masz jednak możliwości negocjacji ceny zakupu Pojazdu w
następujących przypadkach:
a.
zmiany
przebiegu Pojazdu względem przebiegu wynikającego z Wyceny o ponad 1.000 km,
b.
zmiany stanu
Pojazdu względem stanu wynikającego z Wyceny (uszkodzenie Pojazdu, awarie i
usterki itp.), który nie został zgłoszony przez Sprzedającego po
przeprowadzeniu oględzin przez Rzeczoznawcę,
c.
inne zmiany
stanu Pojazdu względem stanu określonego w Wycenie
-
przy czym
Bidcar nie bierze udziału w takich negocjacjach.
3.
Kupując Pojazd nie masz obowiązku wypowiadać
polisy OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Sprzedający może zażyczyć sobie,
abyś takie wypowiedzenie złożył. Bidcar pozostawia tę kwestię do indywidualnych
ustaleń bezpośrednio przez zainteresowane strony.
4.
Sugerujemy,
abyś przed zawarciem umowy kupna-sprzedaży Pojazdu zapoznał się z zakładką
“Baza wiedzy”, która pomoże Ci bezpiecznie dokonać transakcji, uniknąć
niepożądanych sytuacji związanych z zakupem i przygotować dokumenty niezbędne
do sprzedaży/zakupu Pojazdu.
5.
Bidcar
przypomina, że zaniżanie wartości Pojazdu w umowie lub na fakturze stanowi
przestępstwo skarbowe. Ponadto dochodzenie ewentualnych roszczeń z tytułu rękojmi
przez nabywcę, który zgodził się na zaniżenie wartości Pojazdu na umowie lub
fakturze, będzie utrudnione.
6.
Przed zakupem
Pojazdu sugerujemy, abyś zweryfikował rejestr zastawów w celu wykluczenia
ryzyka ustanowienia zastawu na Pojeździe.
7.
Bidcar nie
ingeruje w sposób, w jaki Kupujący przekaże Sprzedającemu kwotę tytułem ceny
sprzedaży. Pod żadnym pozorem nie zawieraj umowy sprzedaży, jeśli nie
otrzymałeś jeszcze pieniędzy. Przepisy prawa mogą przewidywać, w niektórych
przypadkach, obowiązek zapłaty za Pojazd przelewem na rachunek bankowy.
Weryfikacja tego obowiązku leży po stronie Kupującego.
8.
Sprzedający
jest zobowiązany pokryć koszt Raportu w sytuacji, gdy Kupujący i Sprzedający
uzyskają swoje dane kontaktowe, tj. Oferent otrzyma Przybicie oraz uiści
Prowizję. Uiszczenie opłaty za Raport następuje na zasadach określonych w
Tabeli Opłat i Prowizji.
9.
Jeśli w ciągu
14 Dni od dnia przekazania Kupującemu danych Sprzedającego żadna ze stron nie
zgłosi Bidcar reklamacji, przyjmujemy, że strony zawarły umowę sprzedaży
Pojazdu. Nie wpływa to na uprawnienie stron do składania do Bidcar reklamacji.
10.
W przypadku,
gdy do zawarcia umowy sprzedaży Pojazdu nie dojdzie z przyczyn leżących po
jednej ze stron (np. Kupujący nie skontaktuje się ze Sprzedającym, podejmie
próbę nieuzasadnionego obniżenia ceny, Sprzedający zrezygnuje z zawarcia umowy
lub stan Pojazdu zmieni się w sposób uniemożliwiający zawarcie transakcji),
każda ze stron jest zobowiązana zgłosić taki fakt do Działu Obsługi Klienta. W
miarę możliwości należy udokumentować okoliczności, z powodu których do
zawarcia umowy nie doszło, za pomocą fotografii oraz zapisu wiadomości
kierowanych do drugiej strony.
11.
W przypadku
uznania zastrzeżeń Kupującego Bidcar może zwrócić mu kwotę Prowizji. Jeśli Bidcar
uzna zgłoszenie Sprzedającego, będzie miał on prawo ponownie wystawić Pojazd na
Aukcji, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
12.
Pamiętaj, że
informację o tym, czy i na jakich warunkach Pojazd został przez Ciebie
sprzedany, Bidcar może zweryfikować za pomocą
portalu historiapojazdu.gov.pl.
Rozdział 9. WYNIKI WYSZUKIWANIA
1.
Strony Aukcji
na Bidcar.pl prezentowane są według terminu zakończenia Aukcji (od Aukcji
kończących się najszybciej po Aukcje, które kończą się najpóźniej). Kolejność
Aukcji kończących się w tej samej chwili jest losowa.
2.
W przypadku
skorzystania przez Ciebie z wyszukiwarki, Strony Aukcji są prezentowane według
następujących kryteriów: zgodność zapytania z marką, modelem Pojazdu,
rocznikiem, rodzajem nadwozia, typem silnika lub jego mocą, rodzajem skrzyni
biegów. W przypadku, gdy kilka Pojazdów spełnia podane przez Ciebie kryteria,
kolejność wyświetlania dotyczących ich Stron Aukcji jest oparta o termin
zakończenia Aukcji opisany w ust. 1.
3.
Na Bidcar.pl
możesz wyfiltrować Strony Aukcji według następujących kryteriów:
a.
marka i model,
b.
silnik i napęd,
c.
pojemność
skokowa (cm3),
d.
moc (KM),
e.
rodzaj skrzyni
biegów (wszystkie, automatyczna lub manualna),
f.
rok produkcji,
g.
przebieg,
h.
nadwozie,
i.
kolor,
j.
rodzaj paliwa,
k.
lokalizacja
(powiat),
l.
odległość (od
określonego przez Ciebie miejsca zamieszkania/prowadzenia działalności
gospodarczej),
m.
forma
sprzedaży,
n.
Gwarancja
Przybicia.
4.
W przypadku,
gdy kilka Pojazdów jest zgodna z zastosowanym przez Ciebie filtrem, kolejność
wyświetlania dotyczących ich Stron Aukcji jest oparta o termin zakończenia
Aukcji opisany w ust. 1.
5.
Masz możliwość
sortowania prezentowanych Stron Aukcji według następujących kryteriów:
a.
Popularność:
najwyższa (decyduje liczba ofert złożonych w toku Aukcji),
b.
Popularność:
najniższa (decyduje liczba ofert złożonych w toku Aukcji),
c.
Czas do końca
Aukcji: najmniej,
d.
Czas do końca
Aukcji: najwięcej,
e.
Cena: najwyższa
(aktualnie),
f.
Cena: najniższa
(aktualnie).
g.
W przypadku,
gdy odnośniki do Stron Aukcji są sortowane według jednego kryterium, kolejność
ich wyświetlania jest losowa.
Rozdział 10. KOMUNIKACJA
1.
Bidcar
przekazuje Użytkownikowi m.in. następujące informacje dotyczące
przeprowadzanych transakcji LUB związane z użytkowaniem Platformy: zmiana
statusu Aukcji, złożenie Oferty w ramach Aukcji obserwowanych przez Użytkownika
lub Aukcji, w których bierze udział, zbliżający się terminie zakończenia
Aukcji. Informacje te będą przekazywane w ramach automatycznych kanałów
komunikacji: poczty elektronicznej i powiadomień umieszczanych w ramach Konta
oraz statusów dostępnych w zakładce “Moje aukcje”.
2.
Możemy
kontaktować się z Tobą w następujący sposób: na piśmie na adres wskazany
podczas rejestracji, drogą elektroniczną na podany przez Ciebie adres e-mail,
telefonicznie lub za pomocą wiadomości SMS na wskazany przez Ciebie numer
telefonu.
3.
We wszelkich
sprawach dotyczących działania Portalu, usług Rzeczoznawcy lub zawierania umowy
kupna-sprzedaży Pojazdu możesz skontaktować się z naszym Działem Obsługi
Klienta.
4.
Możesz
skontaktować się z Działem Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem telefonu
510 020 030 oraz przez formularz kontaktowy dostępny na Portalu w zakładce
“Kontakt”. Wiadomości przekazywane poprzez tę zakładkę są oznaczone datą i godziną nadania
korespondencji. Możesz skontaktować się z nami drogą pisemną na adres: Komorniki,
ul. Lipowa 2, 55-300 Środa Śląska lub mailową pod adresem: [email protected]
Rozdział 11. CENTRUM SPORÓW
1.
Aby pomóc Ci w
polubownym rozwiązywaniu konfliktów z drugą stroną transakcji, stworzyliśmy
Centrum Sporów. Centrum Sporów służy do trójstronnej komunikacji pomiędzy
Sprzedającym, Kupującym i Bidcar w celu wyjaśnienia rozbieżności i zatargów
powstałych w związku z transakcją sprzedaży Pojazdu.
2.
Centrum Sporów
nie jest sądem, sądem polubownym, nie jest też mediatorem wpisanym na listę
stałych mediatorów, ani inną formą organizacji zajmującej się rozwiązywaniem
sporów.
3.
Centrum Sporów
tworzą pracownicy Bidcar wyspecjalizowani w pomocy w sytuacjach spornych.
Rozwiązania proponowane przez Centrum Sporów nie mają charakteru wiążącego,
stanowią sugestie dotyczące możliwości polubownego zakończenia sprawy.
4.
Użytkownicy nie
mają obowiązku korzystania z pomocy Centrum Sporów, mogą skorzystać
bezpośrednio z przysługujących im środków prawnych, w tym drogi sądowej.
5.
Zgłoszenie
sprawy do Centrum Sporów następuje poprzez wypełnienie formularza dostępnego po
zalogowaniu na stronie Aukcji Pojazdu, który wylicytowałeś/sprzedałeś.
Komunikacja z Centrum Sporów jest również dostępna po przejściu do sekcji “Mój
Bidcar”.
6.
Masz możliwość
skorzystania z Centrum Sporów w okresie 14 Dni od dnia zakończenia Aukcji,
której dotyczą Twoje zastrzeżenia. Po tym terminie możliwość korzystania z
Centrum Sporów jest wyłączona.
7.
Do Centrum
Sporów możesz skierować zastrzeżenia dotyczące działania drugiej strony
transakcji (np. do transakcji nie doszło, Kupujący nie skontaktował się ze
Sprzedającym, podjął próbę nieuzasadnionego obniżenia ceny, Sprzedający
zrezygnował z zawarcia umowy lub stan Pojazdu zmienił się w sposób
uniemożliwiający zawarcie transakcji). W miarę możliwości należy udokumentować
okoliczności sporne np. za pomocą fotografii oraz zapisu wiadomości kierowanych
do drugiej strony.
8.
W przypadku,
gdy zastrzeżenia kieruje osoba niebędąca Użytkownikiem (w tym pracownik,
członek zarządu nieuprawnionego do samodzielnej reprezentacji, członek
rodziny), możemy poprosić Cię o dołączenie stosownego pełnomocnictwa.
9.
Po przesłaniu
formularza, otrzymasz potwierdzenie na adres e-mail podany podczas rejestracji
Konta.
10.
Centrum Sporów
przeanalizuje Twoje zgłoszenie i zwróci się o stanowisko do drugiej strony
transakcji. Centrum Sporów przedstawi obu stronom transakcji propozycję
rozwiązania nie później niż w terminie 7 Dni od dnia otrzymania stanowiska
drugiej strony. W przypadku, gdy druga strona nie ustosunkuje się do Twojego
zgłoszenia, Centrum Sporów udziela odpowiedzi w terminie 7 Dni od dnia
przesłania Twojego zgłoszenia do drugiej strony.
11.
Pracownicy
Centrum Sporów przekazują wyłącznie spostrzeżenia i opinie Bidcar. Nie są
uprawnieni do składania oświadczeń wiedzy lub woli w imieniu Użytkowników,
Sprzedających, Oferentów ani Kupujących. Pracownicy Centrum Sporów nie są
uprawnieni potwierdzać jakikolwiek stan faktyczny lub prawny.
12.
Wiadomości
przesyłane przez Centrum Sporów nie są przez nas archiwizowane.
Rozdział 12. ROLA BIDCAR
1.
Informacje
podawane przez Bidcar dotyczące stosunku osiągniętej na Twojej Aukcji ceny do
ceny rynkowej odnosi się wyłącznie do zaobserwowanych przez nas wahań cen
Pojazdów podobnych do oferowanego przez Ciebie do sprzedaży w ramach Bidcar.pl.
Nie odnosi się do wszystkich tego typu transakcji zawieranych na rynku.
2.
Warunki
transakcji zakupu Pojazdu ustalone na Bidcar.pl co do zasady nie podlegają
negocjacjom po udzieleniu Przybicia przez Sprzedającego, z zastrzeżeniem
odrębnych postanowień Regulaminu. Bidcar nie ingeruje w dalsze porozumienia
pomiędzy Kupującym i Sprzedającym dotyczące warunków sprzedaży, które mają
miejsce poza Portalem.
3.
Bidcar nie
gwarantuje sprzedaży lub zakupu Pojazdu za cenę określoną w toku Aukcji. Portal
służy do ustalania warunków transakcji, nie zapewnia jednak o jej ostatecznym
zawarciu.
4.
Wszelkie
płatności związane z korzystaniem z Bidcar.pl dokonywane są za pośrednictwem
Portalu poprzez przeglądarkę internetową, z której korzystasz. Pamiętaj, że
Bidcar, ani Bidcar.pl nigdy nie poprosi Cię o dokonanie płatności, przesyłając
Ci link do płatności za pośrednictwem wiadomości e-mail lub SMS. W przypadku
otrzymania takiej wiadomości, skontaktuj się niezwłocznie z Działem Obsługi
Klienta.
5.
Informacje na
temat Twoich należności względem Bidcar oraz dokumentów wystawionych w związku
z Twoją aktywnością na Portalu możesz znaleźć w zakładce “Rozliczenia”.
6.
Pamiętaj, że
Raport określa stan Pojazdu oraz kompletność jego wyposażenia z chwili
wykonania oględzin. Pojazdy po sporządzeniu Raportu mogą być użytkowane. Jeśli
ten stan zmieni się w istotny sposób opisany w Regulaminie, jako Kupujący masz
prawo negocjować cenę, o czym informujemy Cię w Rozdziale 8. Regulaminu.
7.
Bidcar nie jest
stroną transakcji sprzedaży Pojazdu i nie ponosi odpowiedzialności za działania
i zaniechania Użytkowników, niewykonanie lub nienależyte wykonanie przez nich
zawartych umów kupna-sprzedaży Pojazdów. Bidcar nie ponosi odpowiedzialności za
rzetelność Sprzedających i Kupujących, legalność pochodzenia Pojazdów, ich
stan, wady ukryte, zdolność Użytkowników do zawarcia umowy lub ich
wypłacalność.
8.
Pamiętaj, że
Sprzedający nie może żądać zapłaty za Pojazd przed przekazaniem Pojazdu.
Rozdział 13. PRAWA AUTORSKIE
1.
W związku z
zawarciem umowy na organizację i przeprowadzenie Aukcji oraz pośrednictwo w
kojarzeniu stron transakcji sprzedaży Pojazdu, Sprzedający nabywa odpłatną,
nieograniczoną terytorialnie i niewyłączną licencję do korzystania z Raportu
oraz zawartych w nim fotografii na następującym polu eksploatacji: publiczne
wyświetlenie na Portalu.
2.
Licencja jest
udzielana Sprzedającemu od chwili sporządzenia Raportu i obowiązuje do
zakończenia Aukcji. Bidcar nie wyraża zgody na udzielanie sublicencji.
3.
Sprzedający ani
Kupujący nie nabywają jakichkolwiek praw – poza zakresem opisanym powyżej - (w
tym autorskich praw majątkowych lub licencji) do wykorzystywania Raportu,
Wyceny, ich części lub fotografii składających się na Raportu lub Wycenę lub
załączonych do Strony Aukcji.
4.
Autorskie prawa
majątkowe oraz uprawnienie do udzielania licencji na korzystanie z ww.
materiałów przysługują wyłącznie Bidcar.
5.
Naruszenie
postanowień Regulaminu w tym zakresie będzie wiązało się z dochodzeniem praw
Bidcar na drodze sądowej.
Rozdział 14. REKLAMACJE
1.
Reklamacje
dotyczące działania Portalu lub usług świadczonych przez Bidcar można składać w
formie pisemnej na adres Bidcar Sp. z o.o., Komorniki ul. Lipowa 2, 55-300
Środa Śląska lub przesłać mailem na adres [email protected] oraz poprzez
Dział Obsługi Klienta pod numerem telefonu 510 020 030.
2.
Możesz złożyć
reklamację w dowolnej formie, np. na przygotowanym formularzu reklamacyjnym,
którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
3.
Aby ułatwić nam
rozpatrzenie Twojej reklamacji, prosimy Cię o podanie co najmniej następujących
danych: imię, nazwisko i adres osoby składającej reklamację, numer aukcji lub
numer rejestracyjny Pojazdu, adres e-mail, fotografie lub dokumenty
potwierdzające twierdzenia zawarte w reklamacji. W treści reklamacji opisz
problem i wskaż, czego się domagasz.
4.
W przypadku
składania reklamacji przez osobę niebędącą Użytkownikiem (w tym przez
pracownika, członka zarządu nieuprawnionego do samodzielnej reprezentacji,
członka rodziny) możemy poprosić Cię o dołączenie stosownego pełnomocnictwa.
Takie pełnomocnictwo jest również wymagane w przypadku podejmowania przez ww.
osoby innych czynności w ramach postępowania reklamacyjnego.
5.
Nie jesteśmy
uprawnieni do rozpatrywania reklamacji dotyczących roszczeń z tytułu rękojmi
(niezgodności Pojazdu z umową) w imieniu Sprzedających. W takich przypadkach
skierujemy Cię bezpośrednio do Sprzedającego.
6.
Bidcar nie
bierze odpowiedzialności za poprawność danych wpisywanych na formularzu
reklamacyjnym.
7.
Po otrzymaniu
przez nas reklamacji, otrzymasz na adres e-mail wskazany w reklamacji wiadomość
e-mail z potwierdzeniem złożenia reklamacji. Wiadomość e-mail będzie zawierała
numer aukcji, na który należy powoływać się przy kontakcie pisemnym, mailowym
lub telefonicznym z pracownikami Bidcar.
8.
Reklamacja
zostanie przez nas rozpatrzona w terminie 14 Dni od dnia jej otrzymania.
9.
W przypadku,
gdy ze względu na charakter zgłoszonego naruszenia reklamacja nie będzie mogła
być rozpatrzona w terminie wskazanym w ust. 8 (będzie wymagała uzyskania przez
nas dodatkowych wyjaśnień od reklamującego, Rzeczoznawcy lub drugiej strony
transakcji itp.), poinformujemy Cię o szacunkowym terminie rozpatrzenia
reklamacji.
10.
Rozpatrzenie
reklamacji nie jest jednoznaczne z uznaniem roszczenia reklamującego, stanowi
jedynie ustosunkowanie się Bidcar do złożonej reklamacji.
11.
Użytkownicy
będący Konsumentami mają możliwość poddania sporów wynikłych w związku z
zawartą umową z Bidcar, pod rozstrzygnięcie stałych polubownych sądów
konsumenckich działających przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej
we Wrocławiu. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania
sporów, znajdują się pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
12.
Jako Bidcar
ponosimy odpowiedzialność za prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą, w
tym zgodność świadczonych usług z umową na podstawie właściwych przepisów
prawa.
Rozdział 15. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1.
Użytkownik
będący Konsumentem jest uprawniony do odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem
przypadków wskazanych w Regulaminie, na zasadach wskazanych w tym rozdziale,
bez podawania przyczyn i ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów wskazanych w
Regulaminie.
2.
Bieg terminu do
odstąpienia od umowy rozpoczyna się w dniu, w którym Użytkownik będący
Konsumentem zawarł umowę o świadczenie usług sporządzenia Raportu, Wyceny i
publikacji Strony Aukcji - w chwili przesłania formularza rejestracji Pojazdu
do sprzedaży.
3.
Odstąpienie od
umowy może nastąpić poprzez złożenie Bidcar oświadczenia o odstąpieniu. Dla
zachowania terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Użytkownik może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy poprzez przesłanie
wiadomości e-mail na adres [email protected] Użytkownik może skorzystać z
formularza odstąpienia od umowy stanowiącym załącznik numer 4 do Regulaminu.
4.
Jeśli
Użytkownik złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży zanim Bidcar
otrzymał jego formularz, zamówienie usług przestaje wiązać.
5.
Bidcar
niezwłocznie potwierdzi na trwałym nośniku otrzymanie oświadczenia o
odstąpieniu od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za
niezawartą.
6.
W celu rozpoczęcia
przez Bidcar świadczenia usług sporządzania Wyceny i publikacji Strony Aukcji
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa, Użytkownik będący Konsumentem składa Bidcar wyraźne
oświadczenie zawierające takie żądanie na trwałym nośniku.
7.
Jeżeli
Użytkownik będący Konsumentem wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu
żądania wykonywania usługi sporządzenia Wyceny i publikacji Strony Aukcji,
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa,
ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy
zgodnie z treścią Tabeli Opłat i Prowizji.
8.
Prawo
odstąpienia od umowy nie przysługuje Użytkownikowi będącemu Konsumentem w
odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o
prawach konsumenta, w tym m. in. umów:
a.
o świadczenie
usług, jeżeli Bidcar wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Użytkownika, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
b.
o dostarczanie
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Użytkownika przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Bidcar o
utracie prawa odstąpienia od umowy.
9.
Użytkownik nie
jest uprawniony do odstąpienia od umowy o świadczenie usług sporządzenia
Raportu i Wyceny, od chwili dokonania przez Rzeczoznawcę oględzin Pojazdu.
10.
Prawo do odstąpienia
od umowy nie przysługuje również Oferentom, którzy opłacili Prowizję i uzyskali dane Sprzedającego.
11.
Po otrzymaniu
odstąpienia od umowy niezwłocznie prześlemy Ci potwierdzenie jego otrzymania na
trwałym nośniku.
12.
Bidcar w ciągu
14 Dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci
Użytkownikowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy
odpowiadające najtańszemu proponowanemu przez Bidcar sposobowi dostarczenia
rzeczy, z zastrzeżeniem odmiennych postanowień Regulaminu.
13.
Zwrot
należności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, z
jakiego skorzystał Użytkownik, chyba że Użytkownik wyraźnie zgodzi się na inny
sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
14.
Jeżeli Bidcar
nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Użytkownika, może wstrzymać się ze
zwrotem płatności otrzymanych od Użytkownika do chwili otrzymania rzeczy z
powrotem lub dostarczenia przez Użytkownika dowodu jej odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
15.
Użytkownik
ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (w tym koszt dostarczenia go do
Bidcar) oraz jest odpowiedzialny za zmniejszenie jego wartości wynikające z
korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
16.
W związku z
odstąpieniem od umowy Bidcar dokona korekty stosownych dokumentów księgowych
odzwierciedlających dokonaną transakcję. Dokumenty te zostanę dostarczone
Użytkownikowi niezwłocznie za pośrednictwem wiadomości e-mail oraz w zakładce
“Rozliczenia”.
17.
Użytkownik
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Rozdział 16. DANE OSOBOWE I
POUFNOŚĆ
1.
Bidcar
przetwarza dane osobowe w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami
prawa. Dokładne informacje na temat przetwarzania danych osób korzystających z
Portalu oraz Użytkowników i ich uprawnień z tym związanych, znajdują się w
Polityce prywatności dostępnej pod tym linkiem.
2.
Dane osobowe
Użytkowników są przekazywane Kupującym i Sprzedającym w celu finalizacji
transakcji sprzedaży Pojazdu - zawarcia umowy oraz w innych przypadkach za
uprzednią zgodą osoby, której dane dotyczą.
3.
Nie jesteś
uprawniony do ujawniania danych osobowych uzyskanych od Bidcar w związku z
korzystaniem z Portalu innym osobom bez uzyskania uprzedniej zgody Użytkownika,
którego te dane dotyczą.
4.
W szczególności
zabronione jest wykorzystywanie danych osobowych przekazanych Ci przez Bidcar w
związku z korzystaniem przez Ciebie z Portalu do celów komercyjnych
polegających na promowaniu czyjejkolwiek działalności gospodarczej.
Rozdział 17. USŁUGI DODATKOWE
1.
Bidcar może
świadczyć na rzecz Użytkowników inne usługi wspomagające korzystanie z Portalu
lub sprzedaż i zakup Pojazdów takie, jak: zawieranie umów ubezpieczenia
Pojazdów, finansowanie Pojazdów, transport Pojazdów, dodatkowe gwarancje
poprzez pośredniczenie w zawieraniu umów z podmiotami je świadczącymi. Usługi
te są realizowane na zasadach określonych w regulaminach dostawców takich
usług.
2.
Bidcar może
udostępniać Użytkownikom informacje o usługach i przekazywać oferty usług
świadczonych przez podmioty trzecie, które są realizowane na zasadach
określonych w regulaminach dostawców takich usług.
Rozdział 18. ZMIANA REGULAMINU I
WYPOWIEDZENIE UMOWY
1.
Bidcar jest
uprawniony do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach: zmiany powszechnie
obowiązujących przepisów prawa, poprawy bezpieczeństwa i usprawnienia działania
Portalu, zmiany Tabeli Opłat i Prowizji, poprawy ochrony prywatności
Użytkowników, wprowadzenia nowych funkcji lub usług do Portalu, zmiany polityki
prywatności, zmian technologicznych, zmian organizacyjnych lub redakcyjnych.
2.
Zmiana
Regulaminu następuje za jednomiesięcznym uprzedzeniem licząc od dnia, w którym
poinformujemy Cię o zmianie i udostępnimy Ci treść nowego Regulaminu. Treść ta
zostanie Ci udostępniona poprzez wiadomość e-mail.
3.
Możesz nie
zaakceptować wprowadzonej przez nas zmiany Regulaminu poprzez rozwiązanie umowy
z Bidcar. W tym celu należy przesłać do nas oświadczenie o wypowiedzeniu umowy
np. na adres e-mail [email protected], nie później niż w terminie jednego miesiąca
od dnia poinformowania Cię o zmianie Regulaminu. Złożone przez Ciebie
oświadczenie o wypowiedzeniu umowy odniesie skutek z upływem jednego miesiąca
od dnia poinformowania Cię o zmianie.
4.
Użytkownik
zawiera umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną na czas nieoznaczony z
chwilą aktywacji Konta.
5.
Możesz w każdej
chwili wypowiedzieć umowę Bidcar poprzez przesłanie do nas oświadczenia o
wypowiedzeniu umowy na formularzu dostępnym pod tym linkiem. Wypowiedzenie jest
skuteczne z upływem 30 Dni od dnia jego złożenia.
6.
Rozwiązanie
umowy (niezależnie od formy) nie wpływa na ważność Ofert złożonych przez Ciebie
na Portalu.
7.
Po upływie
okresu wypowiedzenia tracisz możliwość logowania się na swoje Konto na Portalu
i korzystania z Bidcar.pl.
8.
Bidcar jest
uprawniony do wypowiedzenia umowy Użytkownikowi, który narusza Regulamin. Takie
wypowiedzenie jest skuteczne z upływem trzydziestodniowego okresu
wypowiedzenia, licząc od dnia skierowania do Użytkownika oświadczenia o
wypowiedzeniu umowy. Jeśli wypowiemy Ci umowę, nie będziesz miał możliwości ponownego
zarejestrowania Konta bez naszej uprzedniej zgody.
9.
Możesz
wypowiedzieć zawartą przez Ciebie z Bidcar umowę o świadczenie usług drogą
elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym, poprzez skorzystanie z przycisku
“Usuń swoje konto”. W takim przypadku dane w ramach Twojego konta zostają
zanonimizowane, z wyłączeniem tych danych, które muszą być przez nas
wykorzystane do dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi. Po rozwiązaniu
umowy w ten sposób tracisz możliwość korzystania z Konta.
10.
Wypowiedzenie
umowy (w tym przez usunięcie Konta) nie wpływa na działania podjęte przez
Użytkownika na Portalu do chwili wypowiedzenia (usunięcia Konta) i ich
doniosłość prawną.
11.
Uprawnienie do
usunięcia Konta pozostaje bez wpływu na uprawnienia Użytkownika do prawa
odstąpienia lub wypowiedzenia umowy, przewidziane przepisami prawa oraz
Regulaminem.
Rozdział 19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Regulamin
obowiązuje od dnia 05 września 2022 r.
2.
Bidcar nie jest
uprawniony do otrzymywania pism, oświadczeń woli lub wiedzy, których adresatami
są Kupujący lub Sprzedający.
3.
Sądem właściwym
dla rozstrzygania sporów powstałych pomiędzy Bidcar a Użytkownikiem, który:
a.
nie jest
konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego,
b.
nie jest osobą
fizyczną, dla której czynności podejmowane za pośrednictwem Portalu są
bezpośrednio związane z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą i
posiadają dla niej charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej
-
będzie sąd
powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Bidcar.
4.
W przypadku
sporów pomiędzy Bidcar a innymi Użytkownikami niż wskazani w ust. 3 sądem
właściwym będzie sąd właściwy zgodnie z postanowieniami przepisów Kodeksu
postępowania cywilnego.
5.
Aktualna wersja
Regulaminu jest dostępna na Portalu na podstronie „Regulamin”. Użytkownik w
chwili rejestracji otrzymuje darmową wersję Regulaminu drogą elektroniczną.
6.
W razie
jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy
w dni robocze, w godzinach określonych w zakładce “Kontakt” - e-mail:
[email protected], tel. 510 020 030.
7.
Integralną
częścią tego Regulaminu stanowią następujące załączniki:
Załącznik nr 1 Wzór pełnomocnictwa
Załącznik nr 2 Formularz reklamacyjny
Załącznik nr 3 Tabela Opłat i Prowizji
Załącznik nr 4 Wzór oświadczenia o odstąpieniu od
umowy
Załącznik nr 5 Polityka prywatności