Baza wiedzy
Dla kupujących
Twoje bezpieczeństwo
-
Czy moje dane osobowe są bezpieczne?
Tak. Prowadzimy politykę prywatności zgodną z obowiązującym w Polsce prawem. Zobacz Politykę prywatności platformy Bidcar.
-
Kim jest rzeczoznawca współpracujący z platformą Bidcar?
Rzeczoznawcy samochodowi, którzy współpracują z platformą Bidcar, to bezstronni specjaliści z firm rzeczoznawczych.
-
Dlaczego mam ufać raportowi i wycenie auta opracowanym przez rzeczoznawcę?
Rzeczoznawcy samochodowi, którzy współpracują z platformą Bidcar, to bezstronni specjaliści z firm rzeczoznawczych. Przygotowywany przez nich raport o stanie technicznym i wyposażeniu samochodu zawiera zdjęcia ogólne pojazdu oraz jego poszczególnych elementów, z detalami ujawnionych uszkodzeń.
Stan ogumienia rzeczoznawcy sprawdzają z użyciem miernika głębokości bieżnika, a stan karoserii z pomocą miernika grubości lakieru. Oględziny pojazdu dokonują w warunkach parkingowych, z jazdą próbną.
-
Co rzeczoznawca sprawdza w samochodzie wystawianym na aukcji Bidcar?
Rzeczoznawca wykonuje oględziny w warunkach parkingowych i robi jazdę próbną. Weryfikuje dane pojazdu oraz opisuje jego stan. Na podstawie raportu rzeczoznawcy sporządzana jest wycena bazująca na danych cennikowych Eurotax.
Rzeczoznawca sprawdza w dokumentach:
- własność pojazdu
- zgodność numeru VIN trwale naniesionego na pojeździe z numerem w dowodzie rejestracyjnym,
- datę ważności badania technicznego,
- datę ważności polisy ubezpieczeniowej,
- dowód rejestracyjny
- książkę serwisową i instrukcję obsługi (jeśli są)
Rzeczoznawca robi serię zdjęć dokumentujących stan nadwozia, w tym karoserii, szyb i wnętrza pojazdu. Wykonuje zdjęcia ogólne, detali i fotografuje każde uszkodzenie.
Rzeczoznawca sporządza listę wyposażenia pojazdu. Robi opis zamontowanego ogumienia (także drugiego kompletu opon czy kół). Mierzy głębokość bieżnika w oponach i grubość powłoki lakierowej w różnych miejscach karoserii. Wszystko notuje.
Rzeczoznawca wykonuje jazdę próbną i sprawdza:
1. Rozruch silnika (silnik ciepły czy zimny) – prawidłowy/nieprawidłowy – dlaczego?
2. Pracę silnika – prawidłowa/nieprawidłowa – dlaczego?
3. Pracę skrzyni biegów – wszystkie przełożenia – prawidłowa/nieprawidłowa – dlaczego?
4. Stan zawieszenia (stuki, luzy itp.) – prawidłowy/nieprawidłowy – dlaczego?
5. Stan układu hamulcowego, hamulec ręczny – prawidłowy/nieprawidłowy – dlaczego?6. Stan układu kierowniczego – prawidłowy/nieprawidłowy – dlaczego?
7. Oświetlenie – sprawne/niesprawne – dlaczego?
8. Klimatyzację i ogrzewanie – sprawne/niesprawne – dlaczego?
9. Elektryczne szyby – sprawne/niesprawne/nie dotyczy
10. Radioodtwarzacz – sprawny/niesprawny/nie dotyczy
11. Wycieraczki przednie i tylne – sprawne/niesprawne
12. Spryskiwacze – sprawne/niesprawne
13. Czy gasną kontrolki – tak/nie – jakie nie gasną?
14. Centralny zamek – sprawny/niesprawny/nie dotyczy
15. Czujniki parkowania – sprawne/niesprawne/nie dotyczy
16. Stan wnętrza pojazdu, w tym stan tapicerki
-
Czy za wylicytowane auto zapłacę przez platformę Bidcar?
Nie. Finalizacja transakcji odbędzie się poza platformą. Formę i czas płatności ustalisz indywidualnie ze sprzedającym.
-
Czy przed podpisaniem umowy mogę zobaczyć auto na żywo?
Tak. Po zapłaceniu prowizji aukcyjnej otrzymasz dane sprzedającego. Umówisz się na obejrzenie auta, podpisanie umowy i rozliczenie.